Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Trötthet, ångest, tröst.

Av magnolium - 11 januari 2011 23:19

Det snurrar mycket i mitt huvud nu. Ska börja studera igen den här terminen. Jag är nervös. De dåliga dagarna, de dåliga perioderna är fortfarande så allt för många, långa och djupa för att jag känna mig helt säker. Jag ser visserligen fram mot det, det gör jag. Jag tycker ju att det är roligt och jag har saknat det. Jag hade funderingar på att göra fältstudier också i ett land jag nyss besökte. Jag vill verkligen samtidigt som jag nog faktiskt inte vill det. Det vore roligt och intressant, icke tu tal om det. Det vore dessutom förmodligen högst genomförbart. Men jag vet inte...tänk om jag inte räcker till? Tänk om jag bryter ihop? Är det verkligen min plats? Jag kan åka dit ändå. Det kommer jag förmodligen att göra. Men är det inte hennes plats och inte min? På många sätt så känns det som om nästan vad och var som helst kan vara min plats. Det spelar inte så stor roll, jag tycker att det mesta är lika spännande och roligt. Jag vet inte. Samtidigt som jag vill ut och iväg, skriva intressanta essäer och uppsatser så kan jag ju inte ens förmå mig till att göra något skol-relaterat på datorn. Jag har inte öppnat en bok för att börja konstruera och hitta teorier att arbeta utifrån. Jag har försökt. Många gånger. Men det slutar bara med att jag sitter och stirrar på datorn. Plötsligt upptäcker jag att hela dagen har gått. Det är mörkt ute. Spotify spelar musik. Jag ligger ned i soffan och är så djupt borta i mig själv och min ångest. Jag ligger och stirrar på min lilla julstad med optiska små ljusslingor som skiftar i massa olika vackra färger. Jag försvinner in i mörkret, i färgskiftningarna och musiken. In i ångesten. Jag längtar efter att bara lägga mig ute i snön. Ute i kylan och låta snöns tysta mjukhet omlsuta mig. Kylan bedövar mig. Jag vill ligga där och på dagen betrakta molnens formationer när de passerar och stjärnornas stumma tröst om natten. Tystnaden.



Du, som vet att jag skriver dessa mina ord här, min bästa vän i hela världen, var inte orolig. Jag är seg och kommer inte att ge upp. Jag är verkligen glad, lycklig och tacksam över att du finns. Utan dig vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Du är som min ryggrad, du är vad som håller mig upprätt. Du finns alltid där. Jag är så oerhört tacksam över det. Jag hoppas att du vet det. Jag älskar dig. Massor. Jag önskar att jag kunde ta din smärta och göra dig frisk och stark så som du borde vara.

Den där pojken kom ju igår också...och bara..höll mig sällskap. Han bara kramade mig, satte på en film och placerade mig i sitt knä och höll om mig. Det är något märkligt med honom, jag har sagt det förut till dig. Han gör mig så lugn. I morse kom han tillbaka och kröp ned hos mig i sängen. I sömnen höll han om mig...jag skulle nästan vilja säga kärleksfullt och smög in handen i mitt hår och drog mig intill sig....så tröstande.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av magnolium - 31 januari 2012 00:05

Orden flyter i mitt inre utan sammanhang. Det är som en historia, en berättelse som vill bli berättad men ännu inte har hittat sin början, sin ordning, sin handling och där slutet ligger dolt i framtidens dunkel. Jag strävar efter att sätta samman me...

Av magnolium - 22 oktober 2011 01:53

Jag vill be alla dra åt helvete. Jag vill be alla dra ÅT HELVETE! JAg vill ha min livslust åter. Jag avskyr att se mig i spegeln och bara se HENNE. Bara se den där kvinnan. Kvinnan jag alltid fått höra att jag är så lik, att jag ser ut precis som hon...

Av magnolium - 19 maj 2011 22:15

Det var ett tag sedan jag skrev och i mitt fall är det oftast en bra sak. Då har det förmodligen hänt mer än den vanliga skiten som jag kunnat hantera. Eller så har det hänt mycket och jag vill inte prata om det. Just nu kanske både och. En del saker...

Av magnolium - 2 april 2011 03:15

Jag är min egen värsta fiende. Jag är min egen värsta fiende. Jag är min egen värsta fiende. Jag är min egen värsta fiende. Jag är min egen värsta fiende.   Min hjärna vägrar sluta bråka med mig. Min hjärna vägrar låta mig vila. Min hjärna vägrar...

Av magnolium - 28 mars 2011 10:58

Jag har funderat vidare. Jag behöver inte mina studier som tillflykt längre. Jag blir idiot av att bara jobba, jag blir idiot av att bara plugga. Jag tyckte att det var skönt, de första veckorna, med att börja skolan igen. Men nu...? Nej. Jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards