Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Tilltro, tålamod, tillförsikt

Av magnolium - 6 augusti 2010 12:51

Är alla saker jag har svårt för. I längden i alla fall. Om något går långsamt undrar jag varför, vad är fel? Varför går det långsamt? Finns det tvivel? Viken typ av tvivel? Kring vad? Varför? Går det för fort blir jag rädd. Mitt tålamod tryter och den tillförsikt som fanns sinar...tilltron försvagas. Uppgivenheten breder ut sig, rädslan, oron, tröttheten, svagheten gör mig hård. Igen. "Stopp, här får ingen passera" Regnet faller otröstligt. Det är kallt. Solen låter mig inte värmas av dess strålar -regnet och mörkret griper efter mig så som det gör.

Jag tänker på vilken typ av texter jag ibland kan producera, hur mina tankar är svindlade och vindlande, jag läser dem och kan inte förtså att det kommer från mig. Det låter som en människa som inte kan se något positivt eller ljust alls i sin vardag. Det är inte riktigt så. Det är långt ifrån fallet måste jag säga. Jag älskar i mångt och mycket mitt liv. Jag trivs med den jag är. Det kanske är så att har man en gång sett mörkare sidor av människor och av sig själv så är det svårt att helt lägga bort det. Det är lika mycket en del av mig som min sprudlande glädje och den djupa tillfredställelse och fröjd mitt hjärta sjunger av när jag betraktar naturen, när jag sitter i tystanden och bara tar in min omgivning, smälter samman med den, blir en del av allt, känner hur liten jag är, hur små mina bekymmer är, hur ovidkommande de är och hur otroligt vacker vår planet är. Jag tänker på hur liten yta av den min kropp upptar. Jag kan mitt i skönheten få ångest över att jag en dag skall dö. Att jag inte alltid kommer att få finnas här i detta vackra och beundra det, jag är girig, jag vill ha mer, se mer, finnas mer, älska mer, ge mer. Jag är nyfiken på dagen då jag dör. Kommer jag att vara gammal? Vad kommer jag att ha upplevt? Vad kommer jag ha gjort? Kommer jag att ha barn? Någon att älska och som älskat mig? Livet är i sanning ett äventyr fyllt med mer än man någonsin kan föreställa sig, mer än du någonsin kan tro.

Jag försöker lägga det mörka bakom mig, begrava det inom mig. Inte låta det slippa fram, try to let the "Beast sleep oh so peacefully". Hur kan man lägga något bakom sig när det är en del av dig? Det tittar fram i dagar, i perioder. Gör mig trött, gör mig lättsårad och hård, desillusionerad - jag ser bara falskheten människor visar, jag tappar tron på kärlek, på värme, på förståelse. Jag tror inte på vad människor lovar, jag lyssnar noga på vad de säger och lägger det på minnet samtidigt som jag analyserar det. Nogsamt. En skada även det antar jag efter allt för många lögner. Jag minns precis vad du säger, det måste jag minnas - jag måste minnas, hur ska jag annars komma på dig när du ljuger? Ljuger gör du, det gör alla. "Everyone Lies".

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av magnolium - 31 januari 2012 00:05

Orden flyter i mitt inre utan sammanhang. Det är som en historia, en berättelse som vill bli berättad men ännu inte har hittat sin början, sin ordning, sin handling och där slutet ligger dolt i framtidens dunkel. Jag strävar efter att sätta samman me...

Av magnolium - 22 oktober 2011 01:53

Jag vill be alla dra åt helvete. Jag vill be alla dra ÅT HELVETE! JAg vill ha min livslust åter. Jag avskyr att se mig i spegeln och bara se HENNE. Bara se den där kvinnan. Kvinnan jag alltid fått höra att jag är så lik, att jag ser ut precis som hon...

Av magnolium - 19 maj 2011 22:15

Det var ett tag sedan jag skrev och i mitt fall är det oftast en bra sak. Då har det förmodligen hänt mer än den vanliga skiten som jag kunnat hantera. Eller så har det hänt mycket och jag vill inte prata om det. Just nu kanske både och. En del saker...

Av magnolium - 2 april 2011 03:15

Jag är min egen värsta fiende. Jag är min egen värsta fiende. Jag är min egen värsta fiende. Jag är min egen värsta fiende. Jag är min egen värsta fiende.   Min hjärna vägrar sluta bråka med mig. Min hjärna vägrar låta mig vila. Min hjärna vägrar...

Av magnolium - 28 mars 2011 10:58

Jag har funderat vidare. Jag behöver inte mina studier som tillflykt längre. Jag blir idiot av att bara jobba, jag blir idiot av att bara plugga. Jag tyckte att det var skönt, de första veckorna, med att börja skolan igen. Men nu...? Nej. Jag tycker ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards